Dešavanja

2 sedmice ago
Predstavnici RDA SEDA učestvovali u radionici izgradnje kapaciteta koja je održana u Vilniusu, Litvanija, u okviru projekta EMBRECER, INTERREG EUROPE PROGRAM, a finansira sredstvima Evropske unije, 09. i 10.10.2024. godine.Glavni cilj događaja bio je „Ponovno razmišljanje o modalnoj integraciji između javnog prevoza i zajedničke, povezane i autonomne mobilnosti“ sa fokusom na nedavnom samovozećem autobus koji je pilotiran i pokrenut u Viliniusu.Tematske sesije „Izgradnja održivih mobilnih ekosistema: urbane i ruralne perspektive“ imale su za cilj otvaranje diskusije o javnom  prevozu u Vilniusu danas i bliskoj budućnosti, te unapređenju transportnog sistema u Gradu Cagliari, u Italiji, kao i prenošenje iskustva sa putovanja od Irske do Portugala koje je poduzeli Cork Transport i Mobiliti forum iz Irske, ko i kako se menja mobilnost u Coimbri.Radionica izgradnje kapaciteta se fokusirala na javnu percepciju i sigurnosne mere automatizovanih  vozila u Finskoj, autonomne vožnje u Lajpcigu inovativnih načina izgradnje poverenja i prihvatanje Kooperativne, povezane i automatizovane mobilnosti (CCAM) zahvaljujući evropskim projektima.Predstavnici RDA SEDA, Samir Kačapor i Amela Lukač Zoranić, imali su prilike učestvovati u diskusiji i predstaviti izazove mobilnosti u Novom Pazaru.Više informacija o samom događaju i projektu EMBRACER može se naći na linku: EMBRACER – intErconnecting MoBility acRoss europeAn CitiEs and subuRbs | Interreg Europe – Sharing solutions for better policy
2 sedmice ago
Regionalna razvojna agencija Sadžaka „SEDA“ u saradnji sa nemačkom organizaciom ASB (Arbeiter-Samariter-Bund), implementacionim partnerom Inicijativa za razvoj i saradnju (IDC), humanitarnim društvom Merhamet Sandžak, uz podršku i sufinansiranjem Grada Novog Pazara,
dodelila deset ugovora za deset novih preduzetnika.
Svaki korisnik će dobiti opremu, mašine i materijale u vrednosti do 350.000 dinara što će značajno unaprediti kako same male biznise, tako i ponudu na lokalnom tržištu.
Sa današnjih 10 ugovora, do sada su kroz projekat podržana 33 korisnika u otpočinjanju svog biznisa, a 22 korisnika su prošla obuke za prekvalifikacije i dokvalifikacije.
4 sedmice ago

Predstavnici Regionalne razvojne agencije Sandžaka SEDA, Samir Kačapor, direktor i menadžeri Nermin Čarovac i Amina Kurtanović Nikšić, učestvovali su na jednodnevnoj sajamnskoj manifestaciji See InvetstExpo 2024 u Kragujevcu, 04.10.2024.

Imajući u vidu značaj privlačenja stranih direktnih investicija za privredni razvoj Srbije i regiona, kao i opšteg inteziviranja investicionih aktivnosti, posebno u domenu poslovnih inicijativa, ARRA SEDA je imala prilike predstaviti projektne aktivnosti koje se realizuju na teritoriji Novog Pazara, Sjenice i Tutina.

Kroz B2B platformu predstavnici ARRA SEDA su izložili domaće i međunarodne projekte  koje SEDA realizuje, kao i razvojni potencijal gradova i opština čiju teritoriju pokriva, sa naglaskom na otvorenost i saradnju  na novim razvojnim i investicionim projektima koji mogu  doprineti daljem napretku regiona i zemlje u celosti.

Štand RRA SEDE posetio je i ministar unutrašnje i spoljne trgovine, g. Tomislav Momirović.

1 mesec ago
Sjenica 25. septembar 2024. godine. U Sjenici su danas potpisani ugovori sa  firmama, korisnicima sredstava Fonda za sufinansiranje programa energetske efikasnosti u okviru projekta “Sunčeva energija za MSP”. Zahvaljujući sredstvima fonda, šest sjeničkih firmi iz prehrambene industrije će u naredna dva meseca ugraditi solarne panele i time ostvariti značajnu uštedu električne energije. Uvođenje solarnih panela će firmama pomoći da smanje troškove proizvodnje, unaprede svoje poslovne performanse, povećaju produktivnost i efikasnost, i time obezbede dugoročnu održivost poslovanja.Opština Sjenica, Regionalna razvojna agencija Sandžaka SEDA i USAID kroz Projekat Velika mala privreda podržavaju MSP iz ovog regiona sufinansiranjem aktivnosti sredstvima Fonda. Cilj je unapređenje procesa i smanjenje troškova preduzeća obezbeđivanjem boljih uslova za korišćenje obnovljivih izvora energije, što je posebno važno kada su firme iz predela Srbije koje nemaju stabilno snabdevanje električnom energijom, kao što je okolina Sjenice. “Zadovoljstvo mi je što svedočim realizaciji ovog projekta, koji je dizajniran baš po meri Sjenice i za nas kao lokalnu samoupravu veoma važan. Verujem da ce ojačati naše preređivače u oblasti u kojoj smo mi poznati – proizvodnji mleka i mesa, što je naš razvojni resurs. Ovo su dugoročna ulaganja u jačanje kapaciteta, jer je vek trajanja solarnih elektrana 30-tak godina. Verujemo da će doneti i sigurnost u otkupu i jačanje međusobnih veza između prerađivača i proizvođača, i da je ovo ulaganje izvesnost poljoprivredne proizvodnje. Trudićemo se da ovakvih projekata u budućnosti bude što više, jer je to i osnovni smisao onoga čime opština i treba da se bavi,” izjavio je predsednik opštine Sjenica, Munib Mujagić, u svom obraćanju.Fond za sufinansiranje programa energetske efikasnosti je prva inicijativa u Srbiji usmerena na sektor malih i srednjih preduzeća, nastala kao partnerstvo opštine, razvojne agencije, privatnog sektora i USAID-a, što će direktno podstaći lokalni ekonomski razvoj.“Znam koliko je ljudima u ovom kraju stalo do njihove ukusne hrane, i ja je volim, i zato mi je drago što će naše partnerstvo sa opštinom Sjenica, agencijom SEDA i privatnim sektorom pomoći proizvođačima hrane da postanu deo zelene tranzicije Srbije. Korišćenje obnovljivih izvora energije omogućiće firmama da doprinesu očuvanju ove prelepe prirode i što je još važnije smanjiće im račune za struju. Drago mi je da vidim da su proizvođači iz Sjenice ovo prepoznali i odlučili da učestvuju i pokriju polovinu troškova instalacije solarnih panela. Kroz ovu inicijativu, USAID će nastaviti da podržava firme iz ovog dela Srbije. Čestitam našim partnerima iz opštine, posebno gospodinu Mujagiću, koji je prepoznao potencijal i doborobiti od ovog projekta za lokalne firme. Takođe čestitam našim partnerima iz agencije SEDA na profesionalnosti i liderstvu,” izjavila je Naida Zečević Bin, Direktorka kancelarije za demokratski i ekonomski razvoj, USAID Srbija.Amela Lukač Zoranić, koordinatorka projekta ispred Regionalne razvojne agencije Sandžaka, izjavila je: „Realizacija ovog projekta omogućiće proizvođačima i prerađivačima hrane, prvenstveno mleka i mlečnih proizvoda da unaprede svoju efikasnost, da smanje troškove potrošnje električne energije, i mogućnost da sredstva koja su uštedeli ulažu u unapređenje svoje delatnosti. Sunce, kao osnovni izvor života i energije, poslužiće kao razvojni zamajac za sve one koji teže očuvanju planete zemlje i žele da budu aktivan deo zelene tranzicije.Regionalna razvojna agencija Sandžaka će i u svom daljem radu posvetiti posebnu pažnju aktivnostima koji se bave obnovljivim izvorima energije i doprinose regionalnom razvoju, za šta nam je potrebno jako partnerstvo sa lokalnim samoupravama i programima kao što je „Velika mala privreda“, te očekujemo da ćemo i u narednom periodu zajedničkom saradnjom, uz podršku USAID-a, raditi na razvoju Opštine Sjenica i regiona.“Jedna od firmi koja će uskoro ugraditi solarne panele je i Mlekara Fass, porodična firma iz okoline Sjenice.  Otkupljuju mleko od 200 malih, okolnih proizvođača i već više od 20 godina snabdevaju mlekom i jogurtom područje Sjenice i Novog Pazara. Zahvaljujući panelima, očekuju uštedu električne energije od oko 50%, što će im značajno smanjiti troškove proizvodnje.KONTAKT: Za više informacija o Fondu za sufinansiranje programa energetske efikasnosti, kontaktirajte Amelu Lukač Zoranić na [email protected] ili na 064 8891 555. Za više informacija o Projektu Velika mala privreda, molimo Vas kontaktirajte Mirjanu Jevtić na [email protected]  ili na 062 623 524.
20.09.2024
Regionalna razvojna agencija Sandžaka SEDA učetvuje u u projektu EMBRACER (intErconnecting MoBility acRoss europeAn CitiEs and subuRbs) u okviru programa INTERREG EUROPEEvropskim regionima je potrebna radikalna tranzicija ka besprekornoj intermodalnoj mobilnosti kako bi se ljudi motivisali da izaberu održive oblike putovanja. Nedovoljno pokrivene zajednice u perifernim i ruralnim oblastima suočavaju se sa različitim izazovima mobilnosti, poput ograničenja u digitalnoj povezanosti, transportnoj infrastrukturi i uslugama, što kao rezultat ima značajne društvene i ekonomske posledice po zajednice u smislu smanjenja horizonta putovanja i ometanja pristupa mogućnostima kao što su zapošljavanje, obrazovanje i društvene aktivnosti.EMBRACER je projekat u kojem se sedam regiona sa nedostatkom usluga obavezalo da integriše javni prevoz  sa neformalnim načinima prevoza (biciklizam, vožnja, deljenje automobila/bicikla/skutera, prevoz na zahtev, autonomni šatlovi) kako bi poboljšali međusobnu povezanost sa urbanim oblastima i postigne besprekornu inteligentnu regionalnu i lokalnu intermodalnu mobilnost.Projekat EMBRACER (intErconnecting MoBility acRoss europeAn CitiEs and subuRbs) realizuje se u  okviru programa Interreg Europe.Projektni konzorcijum čine eksperti iz Portugala (University of Aveiro and Coimbra), Italije (TTS Italia and Cagliari), Rumunije (Bucharest Ilfov Regional Development Agency), Slovenije (Development Agency Sinerjia and Ljutomer), Nemačke (Aufbauwerk Region Leipzig and City of Leipzig), Litvanije (Municipal Enterprise “Susisiekimo paslaugos“ and City of Vilnius), Finske (Tampere University) i Irske (The Environmental Forum and Cork County Council), Ukrajine  (The Association “Lviv Agglomeration”) i Srbije (The Regional Development Agency of Sandzak SEDA).Više o samom projektu može se naći na sledećoj veb strani: EMBRACER – intErconnecting MoBility acRoss europeAn CitiEs and subuRbs | Interreg Europe – Sharing solutions for better policy
05.09.2024
Održan  prvi radni sastanak posvećen realizaciji projekta Bolji saobraćaj za bolji život u Novom Pazaru Prvi radni sastanak o realizaciji projekta Bolji saobraćaj za bolji život u Novom Pazaru, koji je održan danas u prostorijama Regionalne razvojne agencije Sandžaka (SEDA), bio je posvećen temi izrade projektnog zadatka za izradu studija saobraćajnih rešenja i izazova urbane mobilnosti, zelene i energetske tranzicije u Gradu Novom Pazaru. Projekat partnerski sprovode grad Novi Pazar i RRA SEDA, a finansira ga Evropska unija u saradnji sa Vladom Srbije preko programa EU PRO Plus koji sprovodi UNOPS. Nakon ove prve projektne aktivnosti, odnosno nakon urađenog projektnog zadatka za obe studije, biće raspisana javna nabavka, tj. otvoreni postupak sve zainteresovane stručne institucije, organizacije i kompanije koje će dalje raditi na izradi pomenutih studija izvodljivosti.Pored projektnog menadžera, Samira Kačapora i članova projektnog tima, sastanku su prisustvovali eminentni stručnjaci iz oblasti saobraćaja prof. dr Predrag Živanović i prof. dr Branko Milovanović, koji će svojom ekspertizom doprineti definisanju projektnog zadatka za izradu Studije saobraćaja za Grad Novi Pazar. Pored njih, na sastanku su prisustvovali i predstavnici Grada Novog Pazara, član Gradskog veća Vahidin Melajac sa saradnicima iz Odeljenja za saobraćaj i Odeljenja za zaštitu životne sredine, kao i v. d. direktor JP “Zavod za urbanizam Grada Novog Pazara”, Mušović Sead sa svojim saradnicima.Na sastanku je bilo reči o izazovima u saobraćaju sa kojim se Grad Novi Pazar suočava, potrebama da se reše saobraćajna pitanja i svi prateći elementi u vezi sa urbanom mobilnosti. Takođe, učesnici su se saglasili i o postavljanju ciljeva u definisanju projektnog zadatka na koji Studija saobraćaja treba da ponudi adekvatno rešenje koje će unaprediti život, transportnu i urbanu mobilnost građana i građanki Novog Pazara. 
28.08.2024
U okviru projekta „Podrška održivoj društvenoj inkluziji”, koji sprovodi Grad Novi Pazar zajedno sa svojim partnerima na projektu: regionalnom razvojnom agencijom Sandžaka „SEDA“, MHD Merhamet – Sandžak, a koji je finansiran od strane Nemačkog društva za međunarodnu saradnju (GIZ), u okviru nemačko/srpske razvojne saradnje, uspešno je okončan Program karijernog savetovanja za žene. Ovaj program je realizovan u okviru komponenete II projekta, Ekonomsko osnažvanje žena, koji je realizovala Regionalna razvojna agencija Sandžaka „SEDA“. Program je pohađalo trideset žena koje dolaze iz teže zapošljivih kategorija. Obuka je obuhvatila osam modula, u okviru kojih su kandidatkinje imale prilike baviti se temama poput:  istraživanje mogućnosti i postavljanje cilja, karijerne strategije, unapređenje  kompetencija i veština, CV i motivaciono pismo, intervju i prezentacija, spremnost za tržišta rada.Nakon okončanog programa deset uspešnih kandidatkinja će biti odabrano za dobijanje obuke na radnom mestu u trajanju od tri meseca, kao i finansijske podrške za vreme trajanja obuke. Ovakave aktivnosti pružaju mogućnost ženama da promisle o svojoj karijeri i donesu odluku o svom daljem delovanju koje će im omogućiti sticanje novih kompetencija i unapređenje postojećih, te podstaći njihovo ekonomsko osnaživanje.
07.05.2024
Uživali smo u poseti kod Kemala Martinovića i njegovih sinova, i čarima prelepog imanja sa malom ergelom konja u selu Netvrđe. Kemal je jedan od 23 korisnika sredstava fonda za podsticaj poljoprivrede u Novom Pazaru, koja je iskoristio da unapredi svoju proizvodnju i ponudu na ranču.Predivan novembarski dan završili smo uživajući u priči Enesa Nuhovića, kako je posao bankara zamenio pekarskim zanatom i proizvodnjom kora. Radi se o porodičnoj firmi i dobro poznatoj pekari H K’O LEB koja je sada i jedan od prvih ulistanih dobavljača na #WoltMarket platformi. Zahvaljujući tome, i kupci iz Beograda i Novog Sada mogu da uživaju u poznatim korama iz Novog Pazara.U Sjenici je potpisan Memorandum o razumevanju između opštine Sjenica, Regionalne razvojne agencije Sandžaka (SEDA) i projekta Velika mala privreda, koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) – o osnivanju „Fonda za sufinansiranje programa energetske efikasnosti“. Mala i srednja preduzeća sa teritorije opštine Sjenica koja se bave preradom hrane, moći će da konkurišu za sredstva iz fonda za instaliranje solarnih panela koja će im pomoći da smanje troškove proizvodnje i unaprede svoje poslovne performanse. 
24.04.2024
Regionalna Razvojna agencija Sandžaka – SEDA doo najavljuje besplatne online obuke koje će se održati u Prostorijama agencije na adresi 7 Juli bb Novi Pazar, Zgrada katastra, Sprat 1. Raspored obuka:08.04.2024. godine – Priprema poslovnog plana i poslovanje sa bankama, investiciona spremnost16.04.2024. godine – Marketing i prodaja23.04.2024. godine – Finansijsko upravljanjeObuke su namenjene studentima, potencijalnim preduzetnicima, menadžerima firmi i zaposlenima zaduženim za vođenje prodaje, finansija, poslovno planiranje i upravljanje. Cilj obuka je da pruže osnovna teorijska i praktična znanja i veštine koji su potrebni za uspešno vođenje određenih poslova u firmi.Ove obuke su potpuno besplatne i dostupne svima. ARRA SEDA želi da pruži podršku pojedincima koji teže uspehu u poslovnom svetu. Svi zainteresovani mogu se prijaviti na email: [email protected] i dobiti dalje instrukcije.
19.03.2024
Danas su predstavljeni rezultati istraživanja i glavnih preporuka usmerenih na poljoprivrednike Novog Pazara.Tim okupljen oko Regionalne razvojne agencije Sandžaka SEDA je u prethodnom periodu sproveo istraživanje među poljoprivrednicima na teritoriji Novog Pazara i na osnovu sumiranih podataka izveo zaključak o kapacitetima i potrebama gazdinstava.Na osnovu dobijenih podataka i zaključaka, lokalna samouprava i organizacije na teritoriji Novog Pazara mogu kreirati fokusirane programe podrške usmerene na potrebe poljoprivrednika.Na ovaj način je i formiran efikasan informacioni sistem koji redovno može da pruža pravovremene informacije svim zaniteresovanim akterima.U istraživanju je učestvovalo 1000 gazdinstava koji su članovi Međuopštinske unije poljoprivrednih proizvođača.Aktivnost je realizovala Regionalna razvojna agencija Sandžaka SEDA uz podršku projekta “Velika mala privreda” koji finansira USAID-a, a realizuje ACDI/VOCA.    
27.09.2023
Grad Novi Pazar i Regionalna razvojna agencija Sandzaka u partnerstvu sa Turističkom organizacijom Novog Pazara organizovale su nastup i predstavljanje privrede i turizma našeg grada i regije Sandžak na 17. Medjunarodnom Sajmu privrede u Tešnju, po treći put za redom. Štand od preko 100m2 ove godine privukao je veliki broj posetilaca. Štand Novog Pazara i Agencije SEDA posetili su premijer Federacije Bosne i Hercegovine Nermin Nikšić i dopredsednik Vijeća ministara Denis Zvizdić kao i jedan od najistaknutijih privrednika Bosne i Hercegovine, Izudin Ahmetlić vlasnik firme HIFA OIL, kao i ministri vlada kantona i Fedracije.Grad Novi Pazar je za sedam lokalnih firmi obezbedio štand, smeštaj i troškove prevoza.   
20.07.2022
Grad Novi Pazar raspisao je javnu nabavku za izgradnju inovacionog “Smart city centra”, prve pametne zgrade koja će biti deo Kulturnog centra.U okviru Inovacionog centra sprovodiće se obuke i programi za mlade, u oblasti izrade inovacionih rešenja za digitalizaciju javne uprave na teritoriji grada. U ovom trenutku, centar zapošljava preko 150, a za praktičan rad u sferi IT industrije obučava 200 mladih.
Cilj projekta je osnivanje što većeg broja start up kompanija koje će razvijati inovaciona rešenja u oblasti digitalizacije u javnom sektoru, što će doprineti zapošljavanju mladih i sprečiti odliv mladih iz Novog Pazara i regiona.“Reč je o regionalnom projektu od važnosti za lokalnu samoupravu ali i privatni sektor. Za dve godine, od kada je otvoren Start up centar, izuzetan tim sa vizijom obezbedio je posao za ozbiljan tim mladih, visikoobrazovanih ljudi, čije su zarade iznad proseka zarada u našoj zemlji. U ovoj godini isti tim je izradio projekat, obezbedio sve građevinske dozvole i omogućio da apliciramo kod resornog ministarstva. Reč je o timu čiji su članovi iz Novog Pazara”, poručio je gradonačelnik Nihat Biševac.Projekat je vredan 75 miliona dinara, od čega je Ministarstvo za inovacije i tehnološki razvoj obezbedilo 45 miliona, a Grad kao nosilac projekta sufinansira preostali deo sredstava.Menadžer Start up centra, Šemsudin Plojović ističe da će sem podrške start up timovima biti usmeren na razvoj inovacionog preduzetništva u celini. “Imali smo mnogo izazova ali ima Novi Pazar i mnogo mladih, pametnih ljudi spremnih da unapređujući svoje potencijale pronalaze put do finansijske nezavisnosti i pametno koriste svoje kapacitete i kreativnost. Start up centar ima za prethodne dve godine izuzetne rezultate u pogledu stvaranja IT industrije a sada želimo da idemo korak dalje, jer su prvobitne prostorije postale premali prostor u odnosu na realne potrebe. Važno je da, kao u ovom slučaju, postoji podrška od strane donosilaca odluka i kada se sve sabere, za rezultat ćemo svi zajedno dobiti najveći i najmoderniji Start up city centar, novu industriju koja otvara prostor za najbolje, nudeći mogućnost izuuetne zarade, uz mogućnost da rade sa svakog mesta gde mogu koristiti svoj laptop”, kazao je Plojović.Direktor Regionalne razvojne agencije SEDA, Samir Kačapor pojasnio je da će centar funkcionisati pod okriljem SEDE, dok se ne steknu uslovi da postane zasebno pravno lice.“Seda je agencija koja nije nevladina, već radi pod okriljem i za potrebe lokanih samouprava. Izgradićemo najveći i najmoderniji centar u Srbiji, mesto gde će mladi, IT ali i stručnjaci iz svih drugih oblasti moći da razvijaju ideje, radeći izuzetno plaćene poslove u svom gradu. Ideja je zaživela pre oko dve godine i danas, uz podršku gradonačelnika Nihata Biševca i gospodina Rasima Ljajića imamo zaokruženu priču, na korak smo do izgradnje centra. Želimo da pronađemo nove donatore, okupimo kompanije i omogućimo mladima da kroz programe obuke dođu do posla”, poručio je direktor Regionalne razvojne agencije SEDA, Samir Kačapor.Partner na ovom izuzetno značajnom projektu je Kulturni centar Novi Pazar. Inovacioni centar je, po rečima direktora KC Huseina Memića, možda i najznačajniji projekat do sada.“Za kratko vreme smo, radeći timski i predano stekli uslove za realizaciju istoriske ideje. Ozakonjenjem objekta Kulturnog centra stekli su se uslovi za realizaciju novih planova. Kompoletna projektno – tehnička dokumentacija za Start up centar odrađena je zahvaljujući agenciji SEDA, Gradska uprava je za kratko vreme obezbedila dozvolu i sledi raspisivanje javne nabavke. Svedočićemo kako na ovim prostorima, u centru grada, niče pametna zgrada. Kulturni centar će koristiti usluge Inovacionog centra, koji će svaokome u ovom gradu moći da ponudi neki interesantan sadržaj. U rekordnom roku uradili smo više nego što je u jednom momentu delovalo moguće”, rekao je direktor Kulturnog centra, Husein Memić. On je podsetio da je Novi Pazar jedini grad koji u jednom trenutku ostog cilja okuplja 350 mladih ljudi. Prema njegovim rečima, ovaj će projekat imati odlučujuću ulogu u težnji lokalne samouprave da mlade, pametne ljude motiviše da ostanu u gradu.Objekat će biti multifunkcionalan tehnološki park i prostor koji, slikovito rečeno, objedinjuje nekoliko IT fabrika sa celokupnom opremom. Pored zapošljavanja kadrova, podrške kompanijama, novi centar će nastaviti sa programom besplatnih edukacija u cilju priprema mladih za posao i popularizacije inovacionog preduzetništva, od javne uprave do svih segmenata privrede.
U okviru Smart City centra kompanijama i građanima će biti dostupna konferencijska sala, multifunkcionalan, tehnički opremljen prostor, kafe i prostor za rekreaciju. Svoj kutak u okviru najmodernijeg objekta površine 1 050 metara kvadratnih, dobiće i Regionalno pozorište Novi Pazar.
22.06.2022
U Sportsko rekreativnom centru “Borići” izgradjena je Eko učionica na otvorenom, koja ima za cilj organizovanje projektnih i vannastavnih aktivnosti, kao i boravak djaka u prirodi. Prema rečima direktora Ustanove za sport Emira Mehmedovića, učionica ima veliki značaj za decu. Namenjena je djacima, studentima, kao i organizacijama koje će kroz razne edukativne projekte boraviti u njoj. On je istakao da je u planu izgradnja još jedne ovakve učionice na nekoj od mnogobrojnih,atraktivnih lokacija u gradu. Boravkom u prirodi deca razvijaju zdrave stilove života, stiču svest o značaju i očuvanju životne sredine. U saradnji sa razvojnom agencijom “SEDA”, ovaj projekat realizovala je Ustanova za sport Novi Pazar uz veliku pomoć meštana naselja Bukreš.
22.04.2022
U okviru Programa standardizovanog seta usluga za mikro, mala i srednja preduzeća i preduzetnike u 2022. godini, Ministarstva privrede Javni poziv za sprovođenje paketa usluga za mlade i žene preduzetnice objavljuje se u skladu sa Programom standardizovanog seta usluga za mikro, mala i srednja preduzeća i preduzetnike u 2022. godini, Ministarstva privrede, koji se realizuje preko Razvojne agencije Srbije i akreditovanih regionalnih razvojnih agencija (u daljem tekstu: Program SSU za MMSPP). 1)    Paket usluga za mlade Paket usluga koje akreditovane regionalne razvojne agencije (u daljem tekstu: ARRA) pružaju mladima u okviru ovog programa podrazumeva pomoć stručnog lica iz ARRA mladom potencijalnom ili novoosnovanom preduzetniku koji su registrovani u Agenciji za privredne registre najranije pet godina u odnosu na godinu podnošenja zahteva, starosti od 18 do 35 godina. Pomoć se sastoji od raspoloživih standardizovanih savetodavnih usluga, jedne/više specijalizovanih obuka i mentoring usluge u trajanju do 40 sati. Obuka „Obuka za početnike u poslovanju” je obavezna za potencijalne i preduzetnike koji su registrovani u Agenciji za privredne registre najranije dve godine u odnosu na godinu podnošenja zahteva. 2)    Paket usluga za žene preduzetnice Paket usluga koje ARRA pružaju ženama preduzetnicama u okviru ovog programa podrazumevaju pomoć stručnog lica iz ARRA privrednom subjektu čiji osnivač ili vlasnik je žena ili je žena jedan od vlasnika sa većinskim udelom u vlasništvu (minimum 51%) i jedan od zakonskih zastupnika. Pomoć se sastoji od raspoloživih standardizovanih savetodavnih usluga, jedne ili više specijalizovanih obuka  i mentoring usluge u trajanju do 40 sati. Obuka „Obuka za početnike u poslovanju” je obavezna za preduzetnice koje su registrovane u Agenciji za privredne registre najranije dve godine u odnosu na godinu podnošenja zahteva.Savetodavne usluge podrazumevaju konsultacije koje ARRA pružaju u okviru ovog programa vezano za: 1) pomoć u pripremi dokumentacije i izradi poslovnog plana pri prijavi za programe koji se odnose na početnike, žene i mlade kod Fonda za razvoj Republike Srbije; najviše šest sati; 2) pomoć pri izradi poslovnog plana za subvencije za samozapošljavanje kod Nacionalne službe za zapošljavanje; najviše dva sata; 3) pomoć pri izradi poslovnog plana pri prijavi za ostale kredite kod Fonda za razvoj Republike Srbije, i za raspoložive kreditne linije Garancijskog fonda AP Vojvodine; najviše pet sati; 4) podrška u pripremi dokumentacije i prijave za programe podrške preduzetništvu koje sprovode Ministarstvo i Razvojna agencija, osim programa koji se odnose na početnike, žene i mlade kod Fonda za razvoj Republike Srbije; najviše tri sata; 5) savetodavne usluge kod započinjanja poslovanja (podrška pri registraciji i osnivanju privrednog subjekta ili zadruge, pomoć u vezi sa planiranjem poslovanja – razvoj poslovne ideje ili tehnička pomoć u pripremi dokumentacije i prijave za dostupne nacionalne izvore finansiranja iz javnog, privatnog i civilnog sektora); najviše tri sata; 6) savetodavne usluge za razvoj poslovanja (tehnička pomoć u pripremi dokumentacije i prijave za dostupne nacionalne izvore finansiranja iz javnog, privatnog i civilnog sektora, donatorske podrške, podrška u poslovnom povezivanju i umrežavanju); najviše dva sata 7) savetodavne usluge kod prijave za EU program Horizon Europe; najviše pet sati 8) tehnička pomoć u pripremi projekata prilikom prijave na Javni poziv za nabavku opreme i pružanje usluga preduzetnicima, mikro malim i srednjim preduzećima u okviru Programa podrške Evropske unije razvoju opština – EU PRO. najviše četiri sataZa pružanje savetodavnih usluga je opredeljen bruto iznos od 2.000,00 dinara po satu.Obuke koje ARRA pružaju postojećim i potencijalnim MMSPP obuhvataju 10 modula:
  1. obuka za početnike u poslovanju (u trajanju od  dva dana).
  2. priprema poslovnog plana i poslovanje sa bankama i investiciona spremnost (u trajanju od dva dana);
  3. finansijsko upravljanje (u trajanju od dva dana);
  4. izvoz – za one koji prvi put izvoze (u trajanju od dva dana);
  5. marketing i prodaja (u trajanju od jednog dana);
  6. elektronsko poslovanje i informacione tehnologije u poslovanju (u trajanju od jednog dana);
  7. pregled standarda kvaliteta i zaštite životne sredine od značaja za poslovanje (u trajanju od dva dana);
  8. inovacije (u trajanju od jednog dana);
  9. priprema za Jedinstveno evropsko tržište (u trajanju od jednog dana);
  10. učešće MSP u javnim nabavkama (u trajanju od jednog dana).
Mentoring je sveobuhvatan i relativno dug proces podrške privrednim subjektima koji se nalaze u presudnom trenutku za razvoj ili opstanak. Predstavlja zajednički rad mentora i privrednog subjekta u cilju prevazilaženja trenutne situacije i nalaženja najpovoljnijih rešenja za buduće poslovanje. Kroz ovaj pristup, privredni subjekat prima ravnomernu, vremenski raspoređenu kontinuiranu podršku, radi postizanja što boljih rezultata. Japanska iskustva u obavljanju mentoringa su pokazala da su efekti ovakvog vida konsaltinga daleko veći od povremenih i kratkoročnih saveta.Proces mentoringa odvija se po metodologiji RAS, razvijenoj u saradnji sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju (JICA). Metodologija određuje korake u procesu u okviru kojeg stručno lice-mentor sprovodi u direktnom kontaktu i radu sa vlasnikom i/ili zakonskim zastupnikom privrednog subjekta, odnosno menadžmentom/upravom zadruga, određeni broj sati (od 25 do 50 po korisniku) i to u prostorijama korisnika (ne manje od 75% od ukupnog broja predviđenih sati). Vlasnik i/ili zakonski zastupnik privrednog subjekta i menadžment/uprava zadruga (odnosno delegirana lica organa uprave zadruge) i mentor zajedno proučavaju aktuelno poslovanje, razloge trenutnih problema ili smetnje za dalji razvoj, najvažnije potencijale za rast, te na osnovu konstatovanog stanja mentor i korisnik mentoring usluge pripremaju plan/projekat razvoja.Metodologija standardizovane usluge mentoringa jasno definiše sve korake i aktivnosti u realizaciji mentoringa (upravljanje šemom, rad na terenu, broj poseta, aktivnosti u okviru svake posete, vreme predviđeno za pripremu plana i izveštavanje) i to kroz vodiče: Opšti vodič za mentoring, Vodič za mentoring za početnike i Vodič za mentoring zrelih preduzeća.Mentoring čini skup sledećih usluga:
  • Dijagnostikovanje trenutne situacije;
  • Pomoć prilikom pripremanja razvojnih aktivnosti/planova/projekata kako bi se dostigli ciljevi privrednog subjekta, zadruge.
  • Koordinacija za pristupanje fondovima, novim tehnologijama, konsultantskim uslugama i drugo kako bi se podstakao razvoj i unapređenje poslovanja;
  • Pomoć pri implementaciji razvojnih aktivnosti/planova/projekata;
  • Pomoć u pronalaženju poslovnih partnera;
  • Pomoć pri pronalaženju potrebnih informacija;
  • Kaizen;
  • Upućivanje na odgovarajuće specijalizovane konsultante.
Savetodavne usluge koje su odobrene u okviru paketa, ne mogu biti realizovane u sklopu mentoring usluge.USLOVI ZA UČEŠĆE Pravo na učešće na javnom pozivu za pružanje usluge  imaju:1. Mladi potencijalni preduzetnik/preduzetnica:
  • starosti od 18 do 35 godina (pod licima starosti od 18 godina smatraće se lica koja postanu punoletna najkasnije na dan zatvaranja Javnog poziva, a pod licima starosti do 35 godina smatraće se svi oni koji su rođeni najkasnije 1987. godine);
  • koji nemaju privredni subjekt registrovan u APR Republike Srbije (u registru privrednih društava i preduzetnika).
2. Mladi preduzetnik/preduzetnica:-starosti od 18 do 35 godina (pod licima starosti od 18 godina smatraće se lica koja postanu punoletna najkasnije na dan zatvaranja Javnog poziva, a pod licima starosti do 35 godina smatraće se svi oni koji su rođeni najkasnije 1987. godine); -koji ima registrovan privredni subjekt u Agenciji za privredne registre ne duže od pet godina pre dana objavljivanja Javnog poziva, a čiji je osnivač i zakonski zastupnik fizičko lice starosti do 35 godina; U privrednom subjektu koji ima više vlasnika, većinski udeo mora biti u vlasništvu jednog ili više fizičkih lica starosti do 35 godina (minimum 51%) i jedan od zakonskih zastupnika mora biti fizičko lice starosti do 35 godina. -koji imaju izmirene obaveze po osnovu poreza i doprinosa.3. Žene preduzetnice:
  • koje imaju koji ima registrovan privredni subjekt u Agenciji za privredne registre ne duže od pet godina pre dana objavljivanja Javnog poziva, a čiji je osnivač i zakonski zastupnik žena. U privrednom subjektu koji ima više vlasnika, većinski udeo mora biti u vlasništvu jedne ili više žena (minimum 51%) i jedan od zakonskih zastupnika mora biti ženada je delatnost zadruge proizvodnja, prerada i zanatske usluge;
  • čiji privredni subjekt ima izmirene obaveze po osnovu poreza i doprinosa.
Paket usluga  ne mogu koristiti potencijalni preduzetnici i postojeći privredni subjekti zarad obavljanja sledećih delatnosti:
  1. primarna poljoprivredna proizvodnja. Primarna poljoprivredna proizvodnja, u smislu ovog programa, obuhvata gajenje biljnih kultura i domaćih životinja i ostale namene u neposrednoj vezi sa gajenjem biljaka i životinja, kao i čuvanje i skladištenje, a  ne obuhvata hladnjače, sušare, opremu za pakovanje, sortiranje, preradu i sl.;
  2. trgovinska delatnost, osim delatnosti koje u sebi imaju određeni stepen obrade;
  3. organizovanje igara na sreću, lutrija i sličnih delatnosti;
  4. proizvodnja i prodaja oružja i vojne opreme;
  5. promet nafte i naftnih derivata;
  6. proizvodnja čelika i sintetičkih vlakana i vađenje uglja;
  7. proizvodnja i promet bilo kog proizvoda ili aktivnosti, koje se, prema domaćim propisima ili međunarodnim konvencijama i sporazumima, smatraju zabranjenim;
  8. građevinarstvo izuzev proizvodnje građevinskih proizvoda i završnih zanatskih radova u građevinarstvu;
  9. transport i saobraćaj;
  10. finansijske usluge, usluge marketinga, konsultantske usluge, usluge istraživanja tržišta, ispitivanja javnog mnjenja;
  11. proizvodnja duvana i duvanskih proizvoda.
  12. delatnosti iznajmljivanja, rentiranja i samousluživanja, izuzev za potrebe turizma.
Korisnici paketa usluga za mlade i žene ne mogu koristiti ostale usluge koje su predviđene Programom SSU za MMSPP 2022.Korisnici paketa za mlade i žene iz Programa SSU za MMSPP 2021. ne mogu se kandidovati za paket u 2022.godini.TRAJANJEKrajnji rok za završetak paketa  usluga korisnicima je do 31. decembra 2022. godine.POTREBNA DOKUMENTACIJADokumentacija koja se obavezno dostavlja prilikom prijavljivanja na Javni poziv:
  1. Za fizička lica, tj. mlade potencijalne preduzetnike/preduzetnice koji nemaju registrovan privredni subjekt:
    1. Obrazac 1- Popunjena prijava; sastavni deo prijave je i opis poslovne ideje, tj. opis podnosica prijave na koji način će mu ponuđeni paket usluga pomoći u ostvarivanju poslovne ideje; Sastavni deo Obrasca 1 je i «lista ponuđenih usluga» u okviru koje podnosilac prijave, pored obavezne „Obuke za početnike u poslovanju” i usluge mentoringa, zaokružuje savetodavne usluge i specijalizovane obuke koje želi da dobije; Sastavni deo prijave je i izjava o tačnosti podataka.
  2. Za novoosnovane privredne subjekte, koji imaju registrovan privredni subjekt u Agenciji za privredne registre ne duže od 5 godina pre dana objavljivanja Javnog poziva, u vlasništvu mladih preduzetnika/preduzetnica:
    1.  Obrazac 1- Popunjena prijava; sastavni deo prijave je i opis poslovne ideje, tj. opis podnosica prijave na koji način će mu ponuđeni paket usluga pomoći u ostvarivanju poslovne ideje; Sastavni deo Obrasca 1 je i «lista ponuđenih usluga» u okviru koje podnosilac prijave, pored obavezne „Obuke za početnike u poslovanju” i usluge mentoringa, zaokružuje savetodavne usluge i specijalizovane obuke koje želi da dobije;  Sastavni deo prijave je i izjava o tačnosti podataka.
  3.  Potvrda nadležne Poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose) u prethodnoj godini, koje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja javnog poziva, ili dokaz da je Podnosilac prijave podneo Zahtev za izdavanje Potvrde;
Napomena 1: Paušalno oporezivani korisnici dostavljaju Potvrdu nadležne Poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose) u prethodnoj godini, koje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja javnog poziva, ili dokaz da je Podnosilac prijave podneo Zahtev za izdavanje Potvrde.Napomena 2: Dokumentaciju pod tačkom 2.2. nisu u obavezi da dostave privredni subjekti registrovani u 2022. godini.3. Za novoosnovane privredne subjekte, koji imaju registrovan privredni subjekt u Agenciji za privredne registre ne duže od 5 godina pre dana objavljivanja Javnog poziva, u vlasništvu žena preduzetnica:3.1 Obrazac 1- Popunjena prijava; sastavni deo prijave je i opis poslovne ideje, tj. opis Podnoca prijave na koji način će mu ponuđeni paket usluga pomoći u ostvarivanju poslovne ideje; Sastavni deo Obrasca 1 je i «lista ponuđenih usluga» u okviru koje podnosilac prijave, pored obavezne usluge mentoringa, zaokružuje savetodavne usluge i obuke koje želi da dobije; „Obuka za početnike u poslovanju” obavezna je za  potencijalne ili novoosnovane preduzetnice do 2 godine poslovanja. dok  za ostale korisnike može biti realizovana u skladu sa potrebama korisnika i procenom ARRA; Sastavni deo prijave je i izjava o tačnosti podataka.3.2 Potvrda nadležne Poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose) u prethodnoj godini, koje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja javnog poziva, ili dokaz da je Podnosilac prijave podneo Zahtev za izdavanje Potvrde;Napomena 1: Paušalno oporezivani korisnici dostavljaju Potvrdu nadležne Poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose) u prethodnoj godini, koje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja javnog poziva, ili dokaz da je Podnosilac prijave podneo Zahtev za izdavanje Potvrde.Napomena 2: Dokumentaciju pod tačkom 3.2. . nisu u obavezi da dostave privredni subjekti registrovani u 2022. godini.RAS zadržava pravo da, ukoliko je potrebno, zatraži dodatnu dokumentaciju od Podnosioca prijave, ali samo za kompletne podnete prijave.FINANSIJSKA SREDSTVAUkupan budžet za pružanje ove usluge iznosi 27.280.000,00   dinara u bruto iznosu.Iznos koji je opredeljen za realizaciju paketa usluge po korisniku iznosi do 110.000,00 dinara u bruto iznosu za mlade potencijalne preduzetnike i do 130.000,00 dinara u bruto iznosu za mlade preduzetnike i žene preduzetnice koje , dok je pojedinačna vrednost svake usluge propisana Uredbom o utvrđivanju Programa standardizovanog seta usluga za mikro, mala i srednja preduzeća i preduzetnike u 2022. godini.NAČIN PRIJAVLJIVANjAPrijave sa svim pratećim obrascima i dokumentacijom se podnose lično ili preporučenom poštom ARRA sa naznakom: Prijava na Javni poziv za dobijanje paketa usluga za mlade i žene preduzetnice u 2022. godini.Dokumentacija Programa: uputstvo-za-sprovodenje-paketa-usluga-za-mlade-i-zene-ssu-za-mmspp-u-2022-godini ssu-obrazac-1-prijava-1 ssu-obrazac-2-ocena-podnosilaca-prijave-i-predlog-paketa-arra-1 ssu-obrazac-3-lista-predlozenih-i-odbijenih-korisnika-arra-1 ssu-obrazac-4-finalni-izvestaj-arra-o-realizaciji-paketa ssu-obrazac-5-izvestaj-korisnika-paketa-usluge-follow-up
18.03.2022

Produženi rokovi za prijavu u okviru projekta ,,NOVI PAZAR ZA NOVE POSLOVE”, kojeg finansira Nemačka razvojna saradnja, a implementira GIZ u okviru programa Inkluzija Roma i drugih marginalizovanih grupa u Srbiji – Inicijativa za inkluziju FAZA III.

Objavljeni pozivi su:

  • za izbor nezaposlenih lica iz teže zapošljivih grupa, sa posebnim naglaskom na povratnike, rome i mlade ispod 30 godina, za proces dokvalifikacije i prekvalifikacije i/ili zapošljavanja kod poznatog poslodavca. Više informacija o pozivu možete pronaći u dokumentu Javni poziv_NEZAPOSLENI.
  • za izbor poslodavaca za dodelu podrške za zapošljavanje na novootvorenim radnim mestima kroz dodelu subvencija za zapošljavanje nezaposlenih lica iz kategorija teže zapošljivih sa posebnim naglaskom na povratnike, rome i mlade do 30 godina. Više informacija o pozivu možete pronaći u dokumentu Javni poziv_POSLODAVCI.
19.01.2022
Delegacija Grada Novog Pazara bila je danas u poseti kod Ministarke Privrede gospođe Anđelke Atanacković i tom prilikom su razgovarali o svim privrednim pitanjima, započetim projektima i projektima koji će se realizovati u bliskoj budućnosti. Direktor Regionalne razvojne agencije Sandžaka SEDA je predstavio rad agencije, potencijale Novog Pazara, Tutina i Sjenice i pozvao Ministarku Privrede da sa svojom delegacijom u što skorije vreme poseti Novi Pazar i Tutin.
17.01.2022

U okviru projekta „Novi Pazar za nove poslove“, koji implementira Grad Novi Pazar sa svojim implementacionim partnerima, Regionalnom razvojnom agencijom Sandžaka (SEDA), Muslimanskim humanitarnim društvom Merhamet – Sandžak i Inicijativom za razvoj i saradnju IDC a koji finansira Nemačka razvojna saradnja, koju sprovodi GIZ u okviru programa Inkluzija Roma i drugih marginalizovanih grupa u Srbiji – Inicijativa za Inkluziju FAZA III, raspisani su sledeći pozivi:

1. Javni poziv za podršku razvoju socijalnog preduzetništva kroz obezbeđivanje grantova za razvoj socijalnog preduzetništa za udruženja građana, više informacija o javnom pozivu možete pronaci u priloženoj dokumentaciji, i to: –JAVNI POZIV SOCIJALNO PREDUZETNIŠTVO – PRIJAVA – Javni poziv – SOCIJALNA PREDUZEĆA

2. Javni poziv za izbor nezaposlenih lica iz teže zapošljivih kategorija, sa posebnim naglaskom na povratnike po sporazumu o readmisiji, rome i mlade ispod 30 godina, za proces edukacije, mentorstva i obezbeđivanja subvencije za samozapošljavanj, dokumentacija javnog poziva: – JAVNI POZIV SAMOZAPOŠLJAVANJE – PRIJAVA – Javni poziv – SAMOZAPOŠLJAVANJE_com giz (1) – 0. Pristanak na obradu podataka o ličnosti_NP GIZ III_com giz – 1. Izjava o pripadnosti povratničkoj populaciji _NP GIZ III_com giz (2) – 2. Izjava o pripadnosti Romskoj nacionalnoj manjini_NP GIZ III – 3. Izjava o nezaposlenosti_NP GIZ III

27.05.2021
INSTITUTE FOR DEVELOPMENT IMPACT, Vašington DC, iz Sjedinjenih Američkih Država u sradnji sa Regionalnom razvojnom Agencijom Sandžaka „SEDA“ objavljuju konkurs za:

PROGRAM PRAKSE U OBLASTI DIGITALNIH TEHNOGIJA

Prijave se primaju do 14.juna 2021.godine, slanjem rezimea putem emaila, na adresu [email protected] Intervjui sa kandidatima koji su prošli u uži izbor će biti održani u kancelarijama Regionalne razvojne Agencije Sandžaka „SEDA“, u Novom Pazaru.